مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 14:272022-03-31سياسي

پنج شنبه های شهدایی| سروقامتی که سلاح فروافتاده برادرش را در دستانش فشرد


سردار شهید طمراس چگینی، شهید چگینی با شروع جنگ تحمیلی درحالی که هنوز یک هفته از شهادت برادرش الیاس نگذشته بود، مردانه سلاح برگرفت و عازم جبهه های حق علیه باطل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، کلمه شهید از ریشه عربی شَهَدَ گرفته شده است و به معنی حاضر بودن می باشد و از آنجایی که اعتقاد بر این است که شهیدان زنده اند این نام برای آن ها انتخاب شده است، شهید یکی از صفات خداوند است و از پیامبر و ملائکه نیز به عنوان شهید یاد شده است؛ البته منظور گواه بودن و نسبت به دیگران در جایگاه بالاتری قرار گرفتن می باشد.

  با دقت زندگی نامه شهدای شهرستان فیروزآباد را مرور می کردم و در ذهنم به این نتیجه رسیدم که آن ها انسانیت را به معنای واقعی تفسیر کرده اند و اگر بخواهیم یک نمونه انسان کامل از اطرافیان را مثال بزنیم با نگاهی به زندگی شهدا خواهیم فهمید که آن ها برترین و کامل ترین انسان ها در دنیای خاکی ما و در بین اطرافیان ما بوده اند و هستند.

مسئولیت پذیری خصوصیات بارز شهید چگینی در این میان یکی از شهدا، من را بسیار مجذوب خود کرد و واقعا شیفته اخلاق و رفتار شخصی و اجتماعی او شدم و مهم ترین خصوصیات او مسئولیت پذیری او بود که زبانزد خاص و عام شده بود؛ با وجود این که یک هفته از شهادت برادر ارجمندشان شهید الیاس چگینی نگذشته بوده، شهید طم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج شنبه های شهدایی| سروقامتی که سلاح فروافتاده برادرش را در دستانش فشرد

پنج شنبه های شهدایی| سروقامتی که سلاح فروافتاده برادرش را در دستانش فشرد